پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251063
تنها 100 کلاس درس، تا خداحافظي با بخاري‌هاي غيراستاندارد در چهارمحال و بختياري
تاریخ انتشار : 1400/08/09
نمایش : 999
مديرکل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس چهارمحال و بختياري گفت: 95 درصد بخاري‌هاي نفتي و غيراستاندارد از 2 هزار و 200 کلاس درس در مدارس استان جمع‌آوري شده است که اکثراً در مناطق روستايي و عشايري واقع شده بودند، جمع‌آوري بخاري‌هاي غيراستاندارد از حدود 100 کلاس درس باقي‌مانده است که به‌محض گازرساني به اين مناطق جمع‌آوري خواهند شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، کامران رهي مديرکل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: تعداد کل مدارس در سطح استان يک هزار و 761 باب است که از اين تعداد 152 باب در مناطق عشايري و 700 باب نيز در مناطق روستايي واقع شده است.

وي افزود: تعداد دانش‌آموزاني که در مناطق عشايري چهارمحال و بختياري مشغول به تحصيل هستند، 8 هزار و 300 نفر است و در مناطق روستايي اين استان نيز 55 هزار و 290 دانش‌آموز در مناطق روستايي مشغول به تحصيل هستند.

مديرکل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس چهارمحال و بختياري ادامه داد: سرانه‌هاي آموزشي استاندارد در سطح کشور 8.4 مترمربع به ازاي هر دانش‌آموز است که اين رقم در اين استان 6.2 مترمربع به ازاي هر دانش‌آموز گزارش شده است.

رهي در خصوص تعمير و تجهيز مدارس در چهارمحال و بختياري نيز گفت: حدود 35 درصد از کل مدارس اين استان نيازمند تعمير و بازسازي هستند و اعتباراتي که در اين خصوص استفاده مي‌شود استاني و ناکافي است.

وي عنوان کرد: از حدود 60 پروژه‌اي که سال گذشته در دست اقدام بود، 40 مورد آن‌ها با اعتباري بالغ‌بر 50 ميليارد تومان در مناطق روستايي و عشايري واقع شده است.

مديرکل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: از تعداد مدارسي که توسط خيران در اين استان در حال احداث هستند، 20 مدرسه در مناطق روستايي و عشايري واقع شده و 90 درصد مدارسي که به دست خيران در حال ساخت است در مناطق روستايي و عشايري تعريف مي‌شوند.

رهي اضافه کرد: 20 ميليارد تومان اعتبار موردنياز ساخت مدارس در مناطق روستايي و عشايري توسط خيران تقبل شده و مابقي از اعتبارات ملي تأمين مي‌شود.

وي بيان کرد: 95 درصد بخاري‌هاي نفتي و غيراستاندارد از 2 هزار و 200 کلاس درس در مدارس چهارمحال و بختياري جمع‌آوري شده است که اکثراً در مناطق روستايي و عشايري واقع شده بودند، جمع‌آوري بخاري‌هاي غيراستاندارد از حدود 100 کلاس درس باقي‌مانده است که به‌محض گازرساني به اين مناطق جمع‌آوري خواهند شد.

مديرکل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس چهارمحال و بختياري تأکيد کرد: در خصوص تهيه و تجهيز لوازم مدارس نيز سال گذشته از محل اعتبارات استاني و ملي حدود 10 ميليارد تومان براي خريد اين تجهيزات هزينه شد که بر اساس اولويت‌هاي آموزش و پرورش در اختيار مدارس قرار گرفت.

رهي افزود: 84 پروژه محروميت‌زدايي در مناطق عشايري و روستايي در چهارمحال و بختياري تعريف شده است که به‌محض ابلاغ اعتبارات حرکت بسيار خوبي جهت ساخت مدارس در مناطق محروم رخ خواهد داد.

وي ادامه داد: 8 درصد مدارس چهارمحال و بختياري در مناطق عشايري واقع شده‌اند و 33 درصد مدارس نيز در مناطق روستايي اين استان واقع شده است.

انتهاي پيام/1031ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html